התקנת מאווררים במפעל

התקנת מאווררים במפעל עם מנופים עיליים

הבעיה

בלו סקופ בילדינגס היא הספקית המובילה בעולם למבני מתכת מהונדסים מראש, עם 18 מפעלי ייצור בארבע יבשות. אחד מהם, המצוי בלורינבורג שבצפון קרוליינה, מוקדש לייצור מסבכי לונג-ביי, לצד חלקים מבניים שונים ממתכת מעורגלת בחום. 

בקיץ נאלצים העובדים במפעל להתמודד עם תנאי חום קשים, והפעלת מיזוג האוויר יקרה מדי בשל גודלו של המפעל. מאווררי רצפה גדולים לא סיפקו זרימת אוויר במידה שהספיקה לרענן את כל 54 עובדי המפעל. המנהלים ידעו שהמאווררים של חברת ביג אס פאנס מספקים זרימת אוויר קר ברחבי המפעל, ושהם נמצאים בשימוש במבנים דומים ברחבי העולם.

"ראיתי בעבר את מאווררי ביג אס פאנס, ותמיד רציתי לנסות אותם" אמר דיוויד וולק, מנהל המפעל.

בלו סקופ הייתה מודאגת מכך שהרווח הקיים בין התקרה לבין עגורני הגשר העיליים של המבנה, 1.5-1.8 מ' בסך הכל, לא יאפשרו את התקנת המאווררים.

החום הכבד בקיץ החמיר אף יותר כתוצאה ממנורות הליד המיושנות המותקנות בחלקים האחרים של המפעל. מנורות אלה מפיקות חום בשיעור של יותר מ – 170 מעלות צלזיוס, והוא מצטבר במהירות – 25 נורות ליד בהספק 400 וואט מייצרות כמות חום השווה לזו שמפיק תנור גז בהספק של 13 קוט"ש. 

נוסף על כך, נורות הליד צורכות פי שתיים יותר אנרגיה מאשר הנורות המודרניות היעילות ביותר, ודורשות תחזוקה קבועה. הנורות במפעל נשרפו ונפגמו באופן קבוע, מה שדרש מהעובדים לעבוד באור חלש או להפסיק את הייצור בעת שהותקנו מנורות חדשות. 

בלו סקופ נדרשה לשפר את הנוחות ותנאי הראות במפעל, והפרויקט היה צריך להתבצע במהירות כדי לצמצם את ההפרעה לתהליך הייצור.

 

הפתרון

בלו סקופ גייסה את עזרתה של חברת ביג אס פאנס כדי לשפר את רווחת העובדים ברחבי המפעל ולפתור את בעיית התאורה. 

כשהיא פועלת במסגרת לוח זמנים לחוץ, תמרנה חברת ביג אס פאנס סביב עגורן הגשר כדי להתקין מאווררים מדגם פאוורפויל X2.0 אשר מפזרים את האוויר בצורה טובה יותר, ובכך לייתר את הצורך בשימוש במאווררי רצפה בלתי יעילים.

חברת ביג אס פאנס מציעה מגוון של אפשרויות הרכבה לתליית מאווררים באמצעות מספר רב של אמצעי תמיכה. במקרה של בלו סקופ, המאווררים נתלו בצורה ישירה על הקורות לאורך המבנה, מה שהותיר מקום רב לעגורן לעבור תחתן.

מהנדסי הבית של ביג אס פאנס וידאו שהמאווררים מתאימים לאתר מבחינת הגודל – מאווררים קטנים יותר לא היו מספקים זרימת אוויר לכל המפעל, בעוד שמאווררים גדולים יותר היו עלולים לעבוד ביעילות מופחתת עקב קרבתם לתקרה. 

"המאווררים עובדים. העובדים והמבקרים אומרים שהמאווררים עוזרים מאוד" אמר וולק, "הם מקנים לאנשים את התחושה שהרבה יותר קר במשך חודשי הקיץ הארוכים."

בנוסף הזמין וולק תאורת לד מבית ביג אס לייט עבור שלושה מבנים באתר. מדובר בגופי תאורה שלא דורשים תחזוקה, והם בעלי אורך חיים של 150,000 שעות – כ-17 שנים של הפעלה רציפה, 24 שעות ביממה – בלא כל צורך בכל תחזוקה נוספת מעבר לניקוי מעת לעת.

נוסף על כך, חברת ביג אס פאנס צמצמה את זמן הדמימה עבור בלו סקופ. בתוך יומיים הושלמה סקירת האתר, והמנורות והמאווררים הותקנו תוך שלושה שבועות. נציג של חברת ביג אס פאנס נכח במקום והוביל את התהליך.

העובדים חשים יותר בנוח בזכות המאווררים, והנורות החדשות יוצרות תאורה קבועה יותר, וגם מוזילות את עלויות החשמל.

דילוג לתוכן